torsdag 11 juni 2020

Torsdag 11 juni 2020. Dagarna går allt fortare!

Ja det är märkligt att dagarna springer iväg  och jag vet inte vart de försvinner!
I går var det onsdag och jag bestämde mig för att ta en lång promenad i det vackra vädret.

Jag var ute i två timmar ! Gick runt i de vackra omgivningarna. Satte mig ibland på en soffa, som finns lite här och var!

I dag är det torsdag och det blev en lång stund av gymnastik i solen på gården!
Efter detta kom några från Onsala kyrka och underhöll med sång och musik på gården!

Vilade lite på rummet.  Vet ej om jag trivs här eller inte.
För mig gäller mestadels lång startsträcka!

Jag har kvar min förra lägenhet i Örebro och Sven går dit och hämtar post och tittar till blommorna.
Här i Onsala har jag en del av mitt bohag! Eftersom jag älskar att skriva och syssla med papper så är det DEN avdelningen som finns  här.

 När man är gammal så blir det lite speciellt  med tillhörigheterna  och dess värde. Tiderna förändras och det som var viktigt att spara när barnen var små för  man trodde att det skulle ha sin betydelse när de blivit vuxna  har ej samma betydelse längre. Varken för dem eller för mig!

Det händer ständigt nya saker som tar vår uppmärksamhet och vi får allt lättare att lämna det förflutna bakom oss och i stället se framåt där det verkligen händer en hel del.
I TV talas det ständigt om den hemska virus, Corona, som skördar liv varje dag och vi känner oss maktlösa
Då är det skönt att ha en tro på den Gud som strider mot ondskan och som vi VET en dag skall ha sista ordet. På Guds sida vill vi stå och kämpa "Trons goda kamp", som Paulus talar om i Bibeln!.

Nu börjar jag bli sömnig och tackar Gud för Hans omsorg om oss i dag !
Godnatt till min familj och alla vänner! Sov Gott! Vi är alla älskade av Gud och ger all vår kärlek till  Honom, vår bäste vän!  Under Hans beskydd sover vi gott!  Gud är god!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar