onsdag 17 juni 2020

Onsdag 17 juni 2020. Ännu en intressant dag tillsammans med JESUS!

"Spärras din väg utav hinder så väldiga och utav berg, som där skyhöga stå! Räkna med Gud för Han gör det omöjliga! Han gör vad människor inte förmår."

Jag vaknar ofta till den låten och får under dagen uppleva sanningen i de orden!

Nu är det kväll och Elsemarie har nyss varit här med en kasse innehållande allt som jag behöver och själv får jag ej gå till affären .
Både Elsemarie och jag är tacksamma för att vi kan prata i våra iPhones och SE varandra genom fönstret!

Kerstin visste att jag inte hade shampoo vilket jag behöver i morgon
Hon hade meddelat Elsemarie och nu ska jag säga att här finns allt jag kan behöva. Det är så bra att jag utanför mitt fönster har en stor gräsmatta där Elsemarie står och vi pratar.i telefon!

Tack Kerstin för att jag nu kan följa dagens schema för i morgon

Innan Elsemaries ankomst hade jag haft ett intressant och givande samtal med ett barnbarn! 
Samtalet avslutades med en överenskommelse om att be till Gud om hjälp i något där Gud kan, men inte vi!

En underbar sommardag har tagit slut. Jag hann med en lång promenad med lite vila på någon parkbänk då och då!!

Nu är det dags för sängen och om två dagar är det Midsommarafton. Spännande att se fram emot!
Fast jag vet att Corona har ställt till med en del oönskade  situationer.

Sov Gott, mina vänner! Gud är god  och vakar över sina barn!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar