måndag 1 juni 2020

Måndag 1 juni 2020. Omväxlingens dag!

Klockan har , som vanligt,gått för fort denna  kväll!
 Några ord om dagen vill jag ändå skriva så jag ej glömmer allt som jag sysslat med.
Annandag Pingst har vi numera bytt ut mot att fira vår nationaldag som helgdag :
Så i dag som egentligen är annandag pingst är det arbetsdag för de som fortfarande ej är pensionärer och lediga.

Jag fick besök av min kontaktperson, en ung härlig tjej, som gjorde ett åtgärdsprogram för min räkning.
Byte av lakan varje jämn vecka. Storstädning en gång pr månad osv.

Jag tog efter det besöket en längre promenad i den vackra försommardagen. Jag är tacksam när värmenkommer för jag är rädd för kyla och blåsväder!

Lunch och kvällsmat åt jag med andra av "husets folk" i matsalen.
Ikväll har jag pratat i telefon med alla mina barn. De är så omtänksamma och vill mig så väl och jag är så tacksam för dem alla  och deras familjer!

Ute i stora världen är det oroligt med mycket våld. Viruset  Corona plågar hela världen och ställer till med mer elände än vi kan hålla reda på.
Man blir bara så ledsen. Att då ha en relation med Gud , som jag fått genom Hans son, Jesus Kristus ger mig och många med mig en ofattbar förmån. Striden mellan mörker och ljus pågår ständigt men att mitt i detta VETA att jag har någon, starkare än jag, som har sagt :" Var inte rädd! Se JAG är med dig varje dag intill tidens slut.  Att år efter år, i sorg och glädje, VETA  att jag har Jesus med mig, alla dagar, skänker mig vila och frid !  Han sviker aldrig och Han vet allt om mig och älskar mig med sin stora kärlek, som är gränslös.

O vad jag önskar att många, många sorgsna och oroliga med vandrare  ville ta emot denna kärlek!

Sov Gott, mina vänner! Gud är god!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar