tisdag 2 juni 2020

Tisdag 2 juni 2020 ! Jag tror att jag är störd av Coronaviruset!

Ja jag kommer inte igång med skrivandet i kväll men vet att jag inte bör dröja till morgondagen för då har jag hunnit med att under nattsömnen drömma  och så blandar jag ihop dröm och verklighet!
Inte bra!

Dagen har varit solig och varm. Jag fick min frukostbricka med mannagrynsgröt till mitt rum .
I övrigt så använde jag dagen till att promenera i det fina solskenet:
En underbar försommardag  även i dag.

Klockan halv två var det lunch med god fisk potatis och smält smör. Som alltid, vällagat och gott!
Så blev det långpromenad i området för att lära mig lite om grannskapet! Jag har alltid haft dåligt lokalsinne  så att jag fick en man som stod för den delen av vårt gemensamma liv var en välsignelse!

Nu har jag blivit mer uppmärksam på omgivningen när jag promenerar och faktiskt lärt mig närmsta vägen till offentliga platser! Bl. a.!

Jag hittade hem igen och har använt tiden tillsammans med iPhone!

Att min syn inte är så bra numera gör att jag ofta letar efter ficklampan.  Skulle ibland behöva en strålkastare!

Att inte få komma till Optikern i dessa Coronatider och inte till kyrkan är något som jag inte gillar.
Det verkar som om Kerstin tagit på sig rollen som tröstare och ger mig uppmuntran när jag gnäller om Coronas framfart. Vi ska " hålla ut", säger hon.
Att inte få träffa sin familj som tidigare gör att jag gråter lite ibland  och då behöver jag lite tröst !

Jag är noga med att följa rekommendationer hur jag ska hantera situationen för att skydda både mej själv, som är i riskgrupp och andra genom att inte träffa människor och går bara ut ensam !
Så har jag ju, sedan år tillbaka mina av Gud utsedda änglar. Jag har alltid haft en mycket barnslig tro på Gud och att Han kan förändra förhållanden som svar på bön.

Så jag pratar med Gud om änglarna och deras funktion i min vardag! Mycket intressant!!!
Kanske jag vid senare tillfälle kommer att berätta mer om detta men NU, mina vänner säger jag efter denna härliga sommardag GODNATT och önskar att vi alla ska få sova gott! Natti, Natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar