lördag 6 juni 2020

Lördag 6 juni 2020. Sveriges Nationaldag! Något annorlunda i år !

  Året är 2020 ! Ett annorlunda år på MÅNGA sätt!
Trots detta firar vi vår Nationaldag i vårt älskade fosterland Sverige!
Visserligen lite annorlunda på grund av den pågående smittohärden, Corona!

Det blev ett fint program på TV och jag tyckte att ALLA  medverkande fullgjorde sina uppgifter på ett bra sätt.

Må Gud välsigna vårt land alltfort  och leda oss på rätta vägar, för sitt namns skull, står det i den 23 psalmen i Psaltaren i Gamla Testamentet. ! Den psalmen kan jag läsa utantill allt sedan jag som helt ung "Gick och läste för prästen", som man sa på den tiden.
Numera "konfirmeras" man i Svenska kyrkan eller Frikyrkan   och jag vet ej om man är lika angelägen i dag , som då att man skulle lära sig den psalmen utantill

Att ha Bibelord inom sig har jag under min långa levnad fått åtskilliga bevis på betydelsen av.
Bibelns Ord, inspirerat av Gud är så mycket mer än människoord.
Ett bra sätt att använda Coronatiden, när allt tycks stå stilla  är att läsa i Bibeln om Guds löften till oss och om Hans längtan efter att ha verklig, levande gemenskap med oss människor!

 Om du pratar med Honom, så blir Han glad för det och svarar .
Jag är tacksam för mina föräldrars tro på Gud, för söndagsskolan, för  konfirmationsundervisningen i Svenska kyrkan och för mina år i Frikyrkan. Överallt har Jesus  funnits med. Till glädje, frid och  engagemang!  Just nu fick jag ett fint foto på en två veckor gammal baby, så vacker!

Ännu har ej mormor och morfar sett henne. På grund av Coronatiden.
För en gammelmormor tar det nog MÅNGA veckor innan vi kan ses. Så bra med iPhone!

Natti, Natti! Sov Gott om ni nu är vakna och läser. Jag läser ej igenom det jag skriver så ni läser på egen risk, kära vänner! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar