lördag 27 juni 2020

Lördag 27 juni 2020 ! Värmebölja kallar jag det! Besök av Ulla och Elsemarie!

Jo ,i dag blev det  en varm, mycket varm, dag . Då passar jag på att sova!  Det gjorde jag på förmiddagen efter den goda frukosten som serveras på rummet, om man så önskar!
Passar mig perfekt!

En sanning som jag ofta framhåller är GUDS stora godhet och den får jag erfara varje dag.  Oftast i små alldagliga ting.

Ulla och Lennart hade gjort förfrågan om det passade att de kom till Onsala för att hälsa på hos Lasse och Elsemarie. "Självklart! Välkomna!" var svaret.
I går anlände de från Hjortkvarn till glädje för Onsalaborna  och dem själva.

I dag kom de med kaffekorg och med det avstånd från varandra som gäller under CORONAtider äntrade vi trädgårdbordet vid uteplatsen och höll avståndet hela tiden tills de tog korgen med sig och åkte hem.

Innan de kom hade Ulla ringt mitt boende och fått löfte om att jag skulle få en kopp kaffe härifrån och inte ta risken att få mitt kaffe serverat från  kaffekorgen.  Här följs givna regler !!!
Ännu har vi ingen smitta på detta "äldreboende"!

Under tiden döttrarna var här så fixade Lasse, med hjälp av Lennart någon fin middag!
Om  nu inte Corona ställt till det för mänskligheten så hade jag kunnat följa med dem hem.
Jag fick god mat i matsalen här och är så nöjd med att få möjligheten att få träffa dem. 

Alla säger att "Snart är Coronatiden förbi."
För mig som är gammal nog att ha hunnit med  en del epidemier varav jag har värsta minnen av "Asiaten",  i slutet på 50-talet om jag minns rätt är det inte lika lätt att säga att det nu snart är över.
Vilket jag, så klart, hoppas!
Så mycket roligt som väntar bortom kröken , tänker jag!
Det är som om hela världen håller andan  och alla VÄNTAR! Önskar att vi ska gå tillbaka till de  "gamla epokerna" då vi hade friheten att röra oss fritt efter eget behag.

Kanske behöver vi ibland få tänka till lite och en del gott kan komma också ur CORONAtiden!

 En dusch för att få lite svalka kommer att kännas skönt nu när jag säger GodNatt till er alla !
Kerstin och Awad har hört av sig från Skåne och sommarstugan där de njuter av friheten.

Nu önskar jag en god natts sömn till min stora familj och mina vänner! Gud är god och vakar över oss. Om vi VILL! "Gud som haver barnen kär! Se till mig som liten är", passar bra hela livet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar