torsdag 11 april 2019

Torsdagen 11 april 2019. Kall men trevlig dag!

Dagen kom och gick och jag förblev inomhus.
Hade, som så ofta, vilda planer på en dag då det skulle hända saker. Vad hände?
Jo kom plötsligt ihåg att sista samlingen för studiecirkeln om åldrandet skulle äga rum just i dag.
Bäst att hänga med " until the bitter end" tänkte jag och gick dit. Jag hade inte varit där på två veckor så jag skämdes lite för det, men att stanna hemma sista gången gick ju inte an. Jag hade läkarbesök och annat de två föregående veckorna. Det gäller att prioritera även för en pensionär.

I dag gick jag innan det var slut för även då hade jag en tid att passa. Det blåste och jag var glad att jag bor nära Studielokalen så jag snabbt fick varmt kaffe o

Sven och Maria var på KDSmöte , i min närhet och kom upp till mig en stund för lite fika.
Solen sken och på den inglasade balkongen var det varmt och skönt. Faktiskt första kaffe stunden där för i år. Fler ska det bli!

F ick SMS om att någon ville ha hjälp i bön i en svår situation. Sådana "nödrop" är så värdefullt att få. Gud hör bön och det är en oerhört stor förmån att vi , som det står i Bibeln, får vara med och bära varandras bördor.  Så många gånger jag själv fått be om hjälp i bön och fått uppleva bönesvar.

Nu ser jag fram emot att senare få veta att Gud gripit in. Ibland får vi vänta men Gud sviker aldrig. Förr eller senare får vi se att Gud fanns där mitt i allt!
Jag påminde för en tid sedan i min blogg om att vi har att veta vem vi själva är, vem fienden, som står Gud emot är och vem Gud är!

Nu har dagen tagit slut och i morgon blir det besök hos min fina hårfrisörska, Beata!
Natti, Natti mina vänner! Sov Gott!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar