onsdag 10 april 2019

Onsdag 10 april 2019. Vilken dag!!

Jaa, det kan man säga! Så fort jag rör vid en knapp på datorn så händer det saker!
Inte vill jag i onödan störa Chalmerskillen (min sista utväg vid datorkrångel) men tänka sej! I dag hade han TID och sa att jag fick ringa igen om det behövdes.
Och behövdes gjorde det!
Egentligen är det alldeles för sent att skriva nu men minnet är kort och inte säkert att jag i morgon vet vad jag gjort idag. Särskilt inte då jag varit ovanligt (med tyngdpunkt på ovanligt) lat i dag.
Frukost halv tolv fast jag hade börjat få in andra rutiner.
Inget morgonfika men sömn i fåtöljen före frukost.

Kallt ute gav ingen lust till promenad. Inga kom och vi fikade med muffins hon hade med sig.
Tänkte skriva tidig blogg men fick av någon outgrundlig anledning på TV upp en dokumentär från England sedan 80-talet. Handlade om Prinsessan Dianas liv och hastiga död. Det tog tid.
Ja sedan var det vissa saker som jag tidigare av Filip fått lära mig angående datorn, men som.  jag nu hade glömt.  Några telefonsamtal och en stor portion tålamod från Filip gjorde att jag fick allt på rätt  köl. Därför sitter jag nu här i denna sena timme. Sen beror på att jag absolut måste se Uppdrag Granskning angående psyksjuka patienter. Tyvärr kom jag in lite för sent i programmet så jag ska se det i morgon igen.

Att trösta människor som lever med olycklig kärlek är ej lätt men om man förstår och efter en tid kunnat se det helt galna i situationen, så är det lättare att vara till hjälp för den som hjälpen behöver.  Att också känna till att Gud kan förändra det som för människor ser omöjligt ut ger hopp om att det hela kommer att lösa sig på ett bra sätt.

På grund av min ovilja att sätta igång med att arbeta i morse så har jag allt mer kvar till i morgon.
Att inte "komme igång förrn halvgångs medda" var något våra morgonpigga föräldrar inte kunde tåla.

Nu fick jag så ont i mitt vänstra öga, det som jag knappast kan se med så jag ska lägga mig nu och blunda med båda ögonen och förhoppningsvis vara i form i morgon.
Jag måste iväg till min hårfrisörska i morgon. Lite lyx ser mina snälla generösa barn till att jag kan kosta på mig. Jag är så tacksam för deras omsorg om sin gamla mamma.
I dag ringde Linn från Växjö. Det är så roligt när barnbarnen hör av sig då och då!
Jag har alltid haft god relation med mina barnbarn och har från dem alla så härliga, roliga minnen, som jag njuter av att  återuppliva på gamla dar!!
Sov Gott mina vänner! I frid somnar vi och i frid vaknar vi. För Gud är med oss!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar