onsdag 28 augusti 2019

Onsdag 28 augusti 2019. Skön och intressant sommardag i sällskap med döttrarna!

Så är jag i diket igen! Alldeles för sent för att skriva blogg! Ändå envisas jag!
Tja, ska sanningen fram, så är det väl som vanligt så att jag ej vet hur mycket jag kommer ihåg av händelser om jag väntar med att skriva.

Så här blev den underbara sköna sommardagen!
Att döttrarna kommer en dag i veckan känns tryggt. De kommer till förmiddagskaffet.
I dag hade Ulla sin Lennart med sig. Ni vet, han som är utbildad städare och nu pensionär. Han tycker om att, efter kaffe och en pratstund bli lämnad ensam för städningen!

Så vi gick till slottet och tittade på en underbar utställning. Jag hade läst om den men kunde ej i mina vildaste fantasier föreställa mig vidden av den Jag passar på att tala om att sista dagen är på söndag.
Jag är tacksam
att döttrarna envisades med att ta mig med på  promenaden dit!
Trevliga och kunniga guider fanns på varje avdelning. Gav upplysningar och svarade på frågor!
På måndag börjar inpackning av utställningen och långtradare kommer för att ta allt till  sydligare länder!  Då ska jag gå ner till slottet och titta . Fick av guiden veta hur det i stort sett går till vid det tillfället men vill se med mitt högra öga, som ändå funkar ganska bra!

Kerstin gick in på restaurangen och beställde var sin salladstallrik åt oss. Kyckling, räkor och olika sorters grönsaker! SÅ gott!
Tog oss sedan till en affär på Storgatan där vi ännu en gång köpte lammkött och Kerstin fick tillfälle att prata lite arabiska med killarna innanför disken! Det är alltid intressant att lyssna.

Så drog de hemåt med sin mamma. Vad såg vi då? Jo en nystädad lägenhet. Dammfritt och rent.
Lennart hade åkt hem utan mat i dag! Han hittade nog lite ätbart hemma i Hjortkvarn!

Så klart är jag både glad och tacksam för all omsorg som visas mej!
Nu ska jag sova fast jag redan gjort det en god del av kvällen. I fåtöljen, som så ofta!
 I morgon blir det gymnastik i grupp på en av stadens Vårdcentraler. Jag tar Färdtjänst dit och promenerar hem! Det gäller att använda benen så länge som möjligt!

Nu tackar jag min Gud och vän och hans son, Jesus för en bra dag, också i dag
Sov Gott, mina vänner!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar