onsdag 1 juli 2020

Så blev det onsdag 1 juli! 2020. Vart tog Juni månad vägen?

Det är onsdag kväll och jag har nu att minnas dagens händelser. Från att ha varit blåsigt och lite småkyligt med regnet hotfullt hängande  över oss är det nu i kväll "kav lugnt", för att nu använda ett ord från Värmland som dök upp i min  hjärna!

Som sagt- stillheten vilar över Onsala denna kväll och jag, sen som mestadels, sitter här för att innan jag säger godnatt, söka dra mig till minnes hur den gångna dagen har gestaltat sig.

Klockan tre var det annonserat  sångstund ute vid midsommarstången på stora gräsmattan.
Vädret var som jag ovan nämnt. Men min barnatro följer  mig  och jag satt tyst och bad inom mig att Gud skulle hålla regnet borta den timme som vi skulle tillbringa i det fria.

Elsemarie och Lasse sjöng och spelade tillsammans med  Lars Nilsson, som är deras semestergäst några dagar.  Dessa tre är vana vid att sjunga i både små och stora sammanhang och det blev en trivsam timme tillsammans med oss boende på Ekhaga.
Det blir ytterligare konserter i sommar  på "våran gård" !

Vi fick sjunga med i gamla låtar som sjöngs när vi var unga och som ännu lever kvar i vår svenska sångskatt. Tillsammans med de medverkande och Lennart, en av "badgängets" medlemmar tågade vi sedan   sedan hem  till mitt uterum där man får vistas på behörigt avstånd från varandra. Där fikade vi. Också då noga iakttagande gällande regler.  Lars Nilsson som fyllt år under dagarna här i Onsala  bjöd på god tårta som han själv bakat! 

Efter en stund var jag åter ensam och pratade lite i telefon innan det var dags för kvällsmat och efter den lite TVtittande och en lång pratstund med mitt yngsta barnbarn  som snart har födelsedag.
I dag fyller Amelie, yngsta dotter till Bernard och Lydia sju år. Hade nu inte Corona  funnits så hade vi varit där på fest. Men, som sagt, bara att gilla läget! Än så länge!!!

Denna trevliga dag tog också slut och nu är det dags för sängen  och jag säger GOD NATT till er alla, kära vänner ! Sov Gott !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar