fredag 28 april 2017

Fredag 28 april 2017. Kortisblogg,innan jag somnar! Överraskningsdag

Nej jag är inte bra. Bara lite bättre än i går. Förfärligt trött. Dessutom irriterad över att synen försämras. Hjälp mig  gärna att be till Gud att min syn ska bli bättre! Jag ser att läsa och skriva men det är "lite på håll", som inte är så bra och jag känner mig då osäker! Med vänster öga ser jag ytterst lite, sedan stroken slog till för flera år sedan.

Som sagt, jag mår inte helt bra ännu, men känner mig enormt tacksam för att jag i dag orkade baka bullar! Jag tackade Gud ljudligt när jag tog ut tredje och sista plåten!
Jag har dessutom fått hjälp med en del annat under dagen. Så där direkt bara kunnat se hans omsorg.
Något jag älskar!!

Kontakt med en vän på  FB har gjort mig så glad och givit mig uppmuntran!
Ett telefonsamtal alldeles nyss var en otrolig överraskning och jag har ej helt kunnat ta det till mig ännu.
Ibland  kommer en överraskning så plötsligt att "jag tappar hakan"!

Tobias är ett under av uthållighet i att träna fotboll och är iväg i kväll igen!
ElseMarie och Lasse är i Göteborg på Operan och ser "Trollflöjten" tillsammans med goda vänner!

Vädret är kallt och ruggigt och jag ska passa mig så jag inte går ut.  Mår dåligt av att jag tränat så lite sista tiden! Ändring snarast!!

Roligt i dag var att Annelie och Markus kom och fikade. Vi har mysigt tillsammans  och jag har knappast ännu fattat att de kom åter till Örebro och bor i min närhet!
I morgon kommer Annelie hit efter jobbet.
Att Gud ledde henne till ett jobb hon trivs med är verkligen något att tacka för.! Tänka sej!
Gud ser framtiden, En annons skymtade förbi och Annelie tog tag i den och fick det perfekta jobbet för henne. Gud är så god! Gång på gång ser vi hans omsorg och ledning. Det är så fint att vi kan glädjas tillsammans över hans godhet. Vi VET på vem vi tror!

Så är det kväll igen och jag ska med tacksamhet äntra sängen. SOV GOTT, mina vänner!
Vi är på den segrande sidan hur det än ser ut runt omkring.
"Hans trofasta kärlek aldrig oss lämnar! Hans barmhärtighet den kan aldrig ta slut." Han har gjort ALLT för oss!! FÖR det goda, MOT det onda! Alltid! Amen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar