söndag 17 april 2016

Fredag 15, lördag 16, söndag 17 april. Nu gäller det att prioritera,ska jag säga!!!

Så blev de döpta, tvillingparet Edvin och Wilma. Här tillsammans med sina föräldrar Jenny och Jonas.
Jo visst är det roligt att blogga. Särskilt om man låtit bli ett par dagar och får veta att det finns bloggläsare som undrar vad det är för fel när inte bloggandet följer mönstret.

Det händer att jag har annat viktigt att syssla med, att jag är ledsen, att jag är för sömnig eller att jag bara tappat lusten, helt enkelt. Men det är klart att när någon ringer en av mina döttrar och ängsligt frågar om min hälsa eftersom jag ej bloggat som jag brukar, då blir jag peppad och sätter igång igen.

Fredagen hade jag tid hos Audiologen , något jag upptäckte först i dag, söndag. Inte bra! Tror inte att det hänt tidigare att jag missat ett sjukhusbesök. Det var en varningssignal!!
Jag promenerade på fredagen till Träningen, handlade i Närbutiken, gav ett leende, en banan och en 50-lapp till tiggerskan, som visade sin tacksamhet. Något jag mår dåligt av. VARFÖR ska hon behöva sitta där utanför affärens dörr och tigga?
SMSade och gratulerade min svåger, Georgs bror Elon, på födelsedagen. Han är sedan flera år  bosatt utomlands.

Lördagen var det dags att klä sig fin för att vara med då tvillingparet, de två senaste barnbarnsbarnen skulle döpas i Olaus Petri Kyrka. Så högtidligt!  Storasyster, 6-åriga Thea, hade skrivit ett musikstycke, "Välkommen till jorden", vilket hon framförde på kyrkans orgel.
Alla närvarande bjöds sedan till Mikaelskyrkans festsal där det bjöds på pajer med sallad och rosenbröd samt kaffe, kakor och tårta. roligt att träffa en del av släkten. SÅ mycket jag har att tacka Gud för!

Söndag är i dag. TV2 Gudstjänsten från Västervik och Närradiogudstjänsten efter det från Pingstkyrkan i Örebro där vår vän Lauenstein spelade på, och berättade om, kyrkorgeln och dess finesser.Jubileum i dag.

Jag lagade kyckling med rotfrukter i ugn till min "invandrare". Han fick besök av ett par kompisar som han servade med kaffe och bullar. I går kom han hem från stan med ett paket till mej. "Här ska du få en present",sa han. Gissa om jag blev glad!!
Ett vackert doftljus i en fin kartong. Jag blir så rörd när jag ser hans tacksamhet att han kom ifrån det kaos till boende han hamnat i tidigare. Inte för att det är i den bästa av världar han hamnat i här hos mej heller men han har lugn och ro, en dörr att stänga, en nyckel att låsa dörren med och han får mat.
I mitt inre blir jag då och då påmind om Jesu ord:" ALLT vad ni har gjort mot en av dessa mina minsta, det har ni gjort mot mig."

På eftermiddagen i dag gick jag till min syster IngaMaj för en pratstund och lite fika med hallonpaj.
Roligt att vi bor så nära varandra.  Vår storebror Helge var i Oskarshamn på besök hos en nära vän. Stina var också där. Vi hade telefonkontakt med varandra. Tänk att vi fått leva så länge och att vi alla fyra är klara i huvudet. Inga tokiga gener där inte. Tänk om vi hade fått träffa vår beryktade mormor.

I alla fall fick vi ju veta att vi har en kusin i Västerås. I dag har hon födelsedag och jag ringde och grattade. Hon har ont lite här och där men huvudet är det inget fel på. Ska snart åka dit och fira födelsedagen har jag tänkt!

Nu är det dags att sova och jag ska till sängen omgående.  Tackar Gud för dagen som svunnit.
I morgon kväll är jag bjuden till vårt första barnbarns födelsedagsfirande. Det ser jag fram emot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar