onsdag 11 mars 2015

Onsdag 11 mars 2015.Sol, Sol över Tysslinges svanar.

Det är till att vara flexibel, hör jag någon säga. Jo, så är det! En egenskap jag haft nytta av många gånger.
Som i dag tex. Jag skulle till Bernard med kroppkakor. Lilla Alfred fick feber. Min vän Stefan skulle komma och klippa fruktträd. Ringde återbud.
Telefon från son och sonhustru, de nya pensionärerna. Ville jag följa med dem till Tysslinge och se svanarna, som vid denna tid på året samlas där innan de efter ett tag far vidare.

Antal i dag 3.865 st. Det tillkommer och försvinner ett stort antal varje dag.
Så klart ville jag dit. Så varmt och skönt i solen där vi satt mot en husvägg och drack kaffe och beskådade de vackra fåglarna. Stora och små. (Just nu skrik från soffan."Zlatan fick rött kort")

Isak hämtades av Lasse vid 18-tiden. Strax därefter ringde Else-Marie och bad mig komma.
Från Katrineholm hade kommit bud att Lasses mamma hade förts till sjukhus sedan grannar upptäckt att hon ej tagit tidningen ur brevlådan och förstått att något inte var OK. Tydligen en stroke.
Jag hämtades. Lasse och Else-Marie åkte till sjukhuset och farmor. Tobias ser fotboll efter hämtning av kycklingrulle på Pizzerian i grannskapet.

Farmor var skadad men tydligen klar i huvudet. Hade skojat med personalen. Enligt SMS från Else-Marie.

Jag stannar hos Isak och Tobias så länge jag behövs. Ber för AnnaMaria att allt blir som Gud vill.
Så tryggt att veta att vad som än händer är vi trygga när vi litar på Gud. Paulus skriver:" Om vi lever eller dör hör vi alltså Herren till."
Nu säger jag GodNatt till mina bloggläsare. Bed gärna för familjen! Gud är god.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar