fredag 20 december 2019

20december 2019 Nu är det jul igen ! God Jul till er alla som läser!

"Att klara sig själv", är något de flesta av oss eftersträvar!
I dag måste jag erkänna att jag INTE hade klarat mig själv. vilket mina två döttrar höll med om!
 Jag hade inte tänkt på vad jag skulle packa ned med tanke på kläder för en hel veckas vistelse utom hemmets dörrar . Min försämrade syn och därtill lite yrsel gör att jag inte vågar börja med något som jag anar kommer att ta  tid i överkant för att utföra.

Hur gott då att veta att Kerstin och Ulla är på väg , anande att detta kommer inte mamma att klara.
De känner mej och vet att jag inte ger mig i första taget men ack så rätt de hade. Att ha fyllt 92 och vara på god väg mot 93 sätter sina spår.

Alltnog, de kom! Jag hade med glädje sett  fram emot besöket då min chaufför, som skulle ta mig till Göteborg hade meddelat att klockan 15.15 önskade han att jag skulle vara klar. Han och Carro hade sin väska packad och placerad i bilen innan de gick till jobbet i morse.

Jag och en del vänner hade sänt ´böner till Gud om att jag skulle slippa få resfeber! Tack gode Gud att jag slapp detta  men vad skulle jag ta med ?

Nu behövde jag bara få veta vad som plockades ned i min resväska  och godkänna !
Ulla och Kerstin hade bakat kakor så deras lillasyster, som jobbar hela dagen skulle slippa. Nu kommer det julkakor incl. struvor till Onsala från de två pensionärerna som ännu är tämligen pigga !
Själv hade jag av den tidigare omtalade degen förfärdigat ett antal Finska Pinnar.

Nyss gick döttrarna härifrån. Allt från gårdagens bak av FP bortstädat, Dammsugaren gjort sitt och väskorna packade. " Nu , mamma kan du sitt i fåtöljen och vänta på att bli hämtad.  Du har inget som du måste göra! Ha en GOD JUL!" Och på väg till bilen för hemfärd var de!

Nu skriver jag detta för att jag är medveten om att när jag framåt kvällen nått målet så är det dags att sova !

I morgon hoppas jag att jag är så pass i form så jag kan skriva en ny blogg och att jag då kan berätta att resan gått bra! Ber gör jag både för vår resa och andras, som också ger sig ut i julens mysiga resande . Gud är så god och jag är så tacksam för att jag får räkna med Hans sällskap hela vägen!

Nu önskar jag er alla en underbar, fridfull och glädjefylld jul! Om den inte alltid blir som vi planerat så gör vi det bästa av det som är och gläder varandra! "Var hälsad sköna Morgonstund! " Låt oss tillsammans tacka för julens stora gåva Jesus! Aldrig ska jag sluta att tacka för allt Han gjort för oss!  Vi öppnar våra hjärtan för Jesus i tacksamhet! 

1 kommentar:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera