söndag 1 juli 2018

Söndag 1 juli 2018. Det är mycket med det jordiska! Örebro- en tyst stad! Var är folket?.

Som sagt! Varär folket?
I kväll "tog jag i på skarpen". som vi säger i Småland.  Nu fick det vara slut på innesittandet. En tur med rullatorn skulle det bli! Och en titt in i Närbutiken för att köpa mjölk!

Underbar kväll. Ljum som en sommarkväll ska vara!
Jag gick ut genom järngrindarna som omsluter vår gård och började min vandring.
Men varför fanns inga människor ute denna underbara kväll?
Klockan var ju bara 21.00! Något jag ännu undrar över.
Affären stängd. de flesta fiken likaså. En och annan ensam mnniska kunde jag se. Det var allt. Tyst och stilla. Nu funderar jag på om det kan vara så att det fortfarande pågår FotbollsVM i Ryssland som gör att folk håller sig inomhus. Eller har folk gått på semester.

Hur eller hur, som vår mor brukade säga för att få slut på onödiga resonemang.så lämnar jag staden därhän och berättar om en födelsedag i dag då ett av mina barnbarnsbarn fyllde 5 år. En söt liten tjej som hade besök av två kusiner från Stockholm, som ville vara med på festen. Roligt när kusiner träffas.  Så bjöds vi på fika med goda bullar och härlig hemmagjord marsipantårta
, fint garnerad. Födelsedagsbarnets faster Kristin hade varit mamma Lydia bejälplig med denna läckerhet. Synnerligen vacker och synnerligen god.

Att fylla år den här tiden och ha möjlighet att sitta ute på villans sköna altan förhöjer stämningen betydligt. Ytterligare två kusiner och deras föräldrar hade blivit drabbade av förkylning och kunde ej vara med.
För min del ordnades allt så väl då Tobias med bil och tjej befann sig i rätt tid, på rätt ställe ringde mig. De körde mig till Hovsta. där Födelsedagsbarnet bor.
På hemresan  fick Kristin och jag åka med farmor Maria.

Från Danmark har ett foto anlänt, plus en liten befarad rättelse av min i gårdagens blogg uppgiven siffra av 17 personer. Jag är visst inte så bra på matte som jag tror! De är 19 personer i ett stort hus med många finesser förstär jag.
All lycka till brudparet som gav anledning till denna stora manifestation och till gratulanterna! Låter faktiskt som att det kan bli riktigt kul. Att hålla samman familjen är viktigt!

Någon mjölk till morgonens gröt blev det alltså ej och jag var glad att  det så blev för att i denna folktomma  stad hålla en affär öppen kan ej vara lönsamt.

Att jag är tacksam för att nu få sova ska ni veta. Värken i ryggen är lite till och från men i morgon bör den vara mest från om ni förstår !

Nyss talade min iPhone om att jag har meddelande från Birgitta i Göteborg. Jag ska nu avsluta dagen med att läsa detta.  Sov Gott mina vänner! Gud är god.
Vill berätta att jag i går fick meddelande när det gällde en ung människa jag blivit uppmanad att be för och många av er  hakade på i den förbnen. Jag fick aldrig veta vad saken gällde men meddelandet i går gick i glädjens tecken, Bönesvar hade de fått. Det lönar sig att be till Gud. Låt oss aldrig glömma det! Sov Gott! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar