lördag 20 augusti 2016

Lördag 20 augusti 2016. PÅ VÄSTFRONTEN INTET NYTT, så det blir en del forntid i kväll! Den som VILL läser. Övriga hittar på något annat.

Kvällen är helt underbar!  Funderade ett tag på om jag skulle sitta på altan och skriva.
Altan är en oas. Jag läste tidningen där i dag. Och somnade, som jag oftast gör, i min gamla hammock, som köptes begagnad i maj 1990. Georgs sista present till mej. Vilken kvalite'!!!! Nya dynor och kuddar fick jag i present av mina barn för en tid sedan. Altan och hammocken är så rogivande utöver att jag bor i ett så lugnt område i stan.

Nu gäller det att ta reda på var jag slutade att berätta om "forntiden", senast det begav sig.
Jo det var 4 augusti jag avslutade vecka nr 6 år 1995. Nu knyter vi samman!.

Första orden vecka nr 7 :" Magnus bor här denna termin från tisdag till fredag.
Febr 13:" Till Läkaren. Inget alarmerande. Blåsljud. Blodtryck 195/95."
Kerstin sover över här.
Febr.15. Anders K. kom och åt lunch tillsammans med Lennart. På em. kom E, (En tjej som jag tidigare varit kontaktperson för) "Lilla stackare! Så psykiskt dåligt hon mår, och bara 23 år. Stannade länge." Jag minns och undrar!
Febr. 16. Bakar bullar till Immanuelskyrkans sportlovsläger. Köper present till Awad, Åker dit och grattar.  Hem och bäddar åt Martin som ska sova över till i morgon.
Febr. 17. Farfar, farmor och moster Elsie grattar Linn med fin klänning och mycket mer.
Jag är med ännu en gång med anledning av 3-årsdagen. Passar på att få hälsa på AnnaMaria, Erik och Elsie. Till Järntorget och hämtade Kristin vid bussen. Joel, Petter och Jonas kom också.
 Vallar Snowbords står det i min bok. Jag gör Köttfärspaj, som pojkarna ska ha med till Åre i morgon.

Febr. 18. Gick upp klockan 5.20. Sven hämtade pojkarna kl. 6.10. Sol och 2 grader.
KL. 10.30 kom Emil och Kristian tillsammans med farfar Kurt, som hämtat dem vid bussen från Hjortkvarn. Kristin var redan här. Vi hämtade Elsemarie, Linn och Filip (Lasse i Sthlm tillsammans med Bengt Johansson) och så gick vi alla sju till McDonalds och käkade. SÅ kul!!
Vi avslutade dagen hos Linn, innan trion och jag gick hem för att sova hos oss.

Febr. 19. Regn och 0 grader!!! Kusinerna tittade på Tv och lekte "Fångarna på Fortet". Så roligt de hade och så tacksamma för gamla grejer de fick att ta med hem. "GULLUNGARNA!" står det i boken. Klockan 14.30 (Hahaha så noga jag var med klockslag på den tiden) kom Ulla och Lennart, hämtade "trion" och åkte till Hjortkvarn.

Febr.20.Skrivit "Vid Köksbordet" ,som ska skickas till MissionsBaneret.
Kerstin och Awad köpt bil ,16.200 mil, för 9.000 kronor.
Febr.23. "Riabön här". Gullan, Arne, Håkan Blome' och Börje Rådberg och jag. Vi bad särskilt för Börje.
Febr.24. Elsa kom och fikade. Jag sedan till Emy Eriksson med några tulpaner. Roligt att träffa min gamla pastorsfru från Stockholmstiden.
Febr. 25. Lördag. Ire'n och jag möttes på Våghustorget kl 13.00 Vi tog bussen till Brickebacken och städade klart hos Ralf.
Febr. 26. Anders, Sanna. Lova och fam. Hallqvist här på middag. Trevlig dag tillsammans!
Febr.27 står det att Kristian varit hos doktorn och tagit bort gipset på armen. Jag åkte med till Hjortkvarn .
Läst tillsammans med Kristian ur hans lånebok på kvällen. Tid med barnbarn är fin tid!!

Ja så var vecka 8 tillända. Tänker på att jag sa till Gud i dag: "Käre Gud ge mej lite energi och lite mer krafter! Och arbetslust!" Sedan plockade jag ur diskmaskin och kände mig så tacksam att jag orkade både det och att baka en mjuk pepparkaka!" Det är nästan något man kan le åt!

Nu har dagen svunnit. Jag går tacksam till nattens vila. Sov Gott mina vänner! Känn ingen oro! "Allt ju vilar i min faders händer, skulle jag som barn, väl ängslas då!!!MOT det onda! FÖR det goda! ALLTID!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar