tisdag 19 mars 2019

Tisdag 19 mars 2019. Åkte bil till solen.

I går undrade jag var solen gömt sig. I dag på förmiddagen fick jag veta det.
Kerstin ringde och berättade att där i Frommesta fanns den.
Om jag ville vara med och njuta av den så var hon villig att åka in till stan och hämta mig. Jag hade just avslutat frukosten, sen som vanligt. Lunch ingick i evenemanget. Så klart jag ville!

Kerstin kom! På min gata finns Kolgrillen, som har kycklingspett och annat gott i sitt lunchutbud.
Mannen i hennes liv hade uttryckt en önskan om att få bjuda på lunchlådor för att fira pensionsutbetalningen, som inföll just i dag. 

Medan jag tog mig ner på gatan besökte Kerstin nämnda restaurang och vi anträdde färden mot Frommesta!
Men se bara! Där fanns den! Solen! Maten var fortfarande varm och vi åt den inomhus för att efter måltiden sitta ute i den öppna trädgården och njuta . Luften är fortfarande lite kall så vi gjorde ett bra val! Det var den första varma vårdagen och vi satt länge i solen och njöt!

Jag hade tid hos min hårfrisörska sent på eftermiddagen så med hjälp av Färdtjänst kom jag dit.
Solbränd ( nej jag skojar bara) och fin i håret tog jag en promenad med rullatorn hem till mig!
Promenaden tog 35 minuter.
I en fåtölj somnade jag. Vaknade för en stund sedan när Kerstin ringde för att höra om jag kommit hem.
Låt mig säga att detta med att få sol i ansiktet denna tid på året känns jättehärligt. Mera sådant!
Elsemarie med sina kollegor skickar hälsningar från Falkenberg där de befinner sig för sitt jobb.
Hon tar chansen och simmar i det kalla vattnet. En rolig video om detta har skickats men vet ej så noga om alla kan se den men rolig är den!

Nu måste jag sova klart den påbörjade sömnen i fåtöljen! Natti, Natti, mina vänner!
Så tacksam för en härlig dag i solen och god lunch!
På fältet kunde vi se svanar gå omkring och äta ! Så mysigt. Sjön inte så långt borta! Sov Gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar