torsdag 30 juli 2015

Lördag 25 juli 2015. Ny tidräkning. "Före och efter Linns ochSebastians bröllop". Bröllopsdag. Äntligen!

Lyckligt brudpar, nyss sammanvigda i Axbergs kyrka ,Örebro.
Dörrklockan ringer. In kommer Elsemarie med sminkväskan i handen. "Nu mamma ska jag sminka dej". OK! Kan väl inte skada! En kort stund senare är hon borta och jag kan klä mig i bröllopskläder. Tar fram min älskade gamla festklänning ur garderoben och de vita skorna, som jag sällan använder!
Känner mig så fin,så fin!

I Axbergs kyrka blir det fullt. Pappa Lasse följer sin dotter fram till brudgummen som möter sin Linn med en kyss. Prästen och Musikerna på plats.
Jag tar mig friheten, eftersom man själv bestämmer över sin blogg, att återge namnen på de medverkande: Vigselförrättare Lennart Kraftling, brudens morbror (gift med moster Ulla)
Bibelläsning: Brudgummens far Lennart Andersson och Tobias, brudens bror.
Piano och Keyboard :Kristian Kraftling, brudens kusin.
Piano och orgel: Sven Landh, brudens morbror. Piano: Magnus Spångberg, vän till familjen.
Bas: Lucas Fernros, vän till familjen. Cello: Kristofer Andersson, Brudgummens bror.
Violin: Kristin Landh, brudens kusin. Trombon: Stephan Jansson, vän till familjen.
Gitarr: Filip Hallqvist, brudens bror. Saxofon och Tvärflöjt: Niclas Bäcklund, vän till familjen.
Slagverk: Joseph Spångberg, vän till familjen. Solister: Jonas Kraftling, brudens kusin. Malin och Urban Hussmo, vänner till familjen. Kör: Matilda Jansson, Jonas Kraftling, Lars Nilsson, Charlotte Ollward, Anki Spångberg, Susanne Thörn.

Smyckning av kyrkan: Susanne Ivarsson, granne och vän till familjen.
Det började regna lite smått medan vi utanför kyrkan, såsom sed är, kastade några risgryn över de nygifta.

När jag skriver det här så är det torsdag 30 juli.Sen är kvällen och sängen väntar. I morgon bittida hämtas jag för färd till Falköping där det finns barnbarn och tre söta små barnbarnsbarn att besöka. Alltid händer det något! I dag har jag återupptagit träningen igen!!! Sov Gott, alla vänner!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar